ضرورت آماده‌باش دائمي منتظران مهدي (ع)


 «وي نبرد مسلحانة خود را تا نابودي و اضمحلال كامل حكومت‌هاي جابر دنبال مي‌كند.» و البته «به وسيلة مبارزان و همچنين ترسي كه خداوند در دل دشمنان ايجاد مي‌كند ياري مي‌شود.»  در نتيجه «به هيچ سرزميني روي نمي‌آورد مگر آنكه پرچم اسلام در آنجا به اهتزاز درآيد.»  
حسين دوستي

انتظار، شعار پايداري و بيرق ايمان به طلوع خورشيد زندگي است. طلوعي كه با درخشش انوار ايزدي، پرده‌هاي تيرة ستم و نوميدي، از هم دريده شده، و جهاني آكنده از داد و دادگري و روزگار طلايي ارزش‌هاي جاويد بشري پديدار خواهد شد. بديهي است كه چنين انتظاري، شورآور، اميدبخش و تحرك آفرين ‌باشد. منتظران ظهور مهدي(عج) با آرزوي برپايي عدالت در گستردة گيتي، در انتظاري هوشيارانه، با تهذيب نفس خود و با تزكية جامعه در فراهم آمدن قيام «مهدي موعود» تلاشي‌ سترگ و با صلابت در پيش گرفته‌اند.منتظران مهدي، در انتظار ظهور «قائم» به «قيام انفسي» و «قيام آفاقي» مي‌پردازند و ابتدا بر اساس آنچه از بزرگان توشه گرفته‌اند، در انتظار «مصلح» سعي مي‌كنند خود، «صالح» باشند و لذا در تهذيب نفس خود، همتي وافر ‌دارند تا خود را بر اساس احكام حيات‌بخش اسلام تربيت نمايند. در نتيجه وقتي در «قيام انفسي»  خود به پيروزي رسيدند و خود را شايستة الزام ركاب پيشواي «قائم» خود ديدند، آن‌گاه در «قيام آفاقي» با به دوش كشيدن پرچم پايداري و بيداري، در خط حماسه‌ها به راه افتاده؛ سلاح بر كف گرفته، هر لحظه گوش به نداي آن منادي آسماني مي‌مانند تا ظهور دولت يار را نويد دهد. آنان با دل‌هايي استوار، با انديشه‌هايي روشن و عقلي كامل و با چهره‌هايي نوراني، هماره چشم در راهند و هر صبح و شام، تعجيل در ظهورش را از خداوند درخواست مي‌كنند

ادامه مطلب


[ دوشنبه 30 آذر 1388  ] [ 02:49 ب.ظ ] [ محمد معزی زاده ]

استخاره منسوب به امام زمان (عج)

 

به نام خدا

سلام از این به بعد مطالبی که خواهم نوشت از کتاب کلید های عجایب و شگفتیها است و این اولین مطلب از این کتاب است (صلوات بر محمد و آل محمد)

می گویند استخاره ای می باشد که منسوب به امام زمان (عج) است و علامه مجلسی آن را نقل نموده است بدین صورت که : برای استخاره کردن در کاری انسان سه مرتبه بگوید:

« الهُمَّ صَلی عَلی مُحَمَّد و َ آلِ مُحَمَّد   »

( خدایا! رحمت فرست بر محمد و فرزندان محمد )

سپس میانه تسبیح را بگیرد و دوتا دوتا جدا کند. اگر در آخر دوتا باقی ماند استخاره بد است و اگر یکی باقی ماند استخاره خوب می باشد.

لازم به تذکر است که استخاره در صورتی صحیح است که انسان بعد از تفکر کردن و مشورت نمودن با افراد دارای صلاحیت، اگر در حیرت و سر گردانی واقع شود.

 


ادامه مطلب


[ دوشنبه 30 آذر 1388  ] [ 02:44 ب.ظ ] [ محمد معزی زاده ]

انتظار چیست؟

 

((بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین))

 

با توجه به معنی آیه ( بقیه الله برای شما بهتر است اگر مومن باشید) میتوان نتیجه گرفت که منتظر بودن فقط از عهده یک مومن بر می آید. اما اگر یک مومن می خواهد منتظر سلاسه امیر المومنین (ع) شناخته شود باید در صفات زیر از دیگر مومنان جلو بزند :

 

 

الف) عادل باشد به این معنی که به کسی ظلم نکند و در مقابل ظلم نیز سکوت نکند.

 

ب) مصلح باشد به این معنی که خود صالح باشد و در اصلاح جامعه نیز بکوشد.

 

پ) عابد باشد آن طور که محمد (ص) عابد بود به این معنی که خدمت به خلق را

 

بالاترین عبادت ها بداند.

 

ت) عاشق باشد طوری که عشق او را به حرکت درآورد.

 

ج) در صورتی که احساس کرد برای عمل کردن به موارد فوق تمام سعی اش را می

 

کند باید به دعا برای ظهور مهدی (عج) بپردازد.

 

د) دیگران را به انتظار دعوت کند.


ادامه مطلب


[ دوشنبه 30 آذر 1388  ] [ 02:41 ب.ظ ] [ محمد معزی زاده ]

رفع شبهات

 

  1-شرایط ظهور امام عصر (ع) چيست ؟

      آنچه از روايات برداشت می شود 2 شرط کلي و اساسی می باشد :

     1- آمادگی فکری مردم دنيا ، به طوری که همه آنها احساس کنند فقط حکومت حضرت ولی عصر (عج)  است که آنها را به سعادت و آرامش و خوشبختی می رساند . و فقط آن حضرت و حکومت او را بخواهند و با آغوش باز و ار روی کمال ميل از او استقبال می نمايند .

      2- احساس ظلم و ستم و به تنگ آمدن از ناراحتی به طوری که از اين ظلم و ستم خسته شوند و ديگر حاضر نباشند زیر بار اين ظلم ها زندگی را ادامه دهند و در نتيجه به استقبال حکومت امام عصر (عج) بروند ، ولی اگر مردم ظلم را احساس بکنند ولی رشد فکری برای از بين بردن ظلم نداشته باشد مانند زمان خلفا بنی عباس که با تلقين فلسفه يونان مردم را به جبر معتقد کرده بودند ، ظلم را می دیدند ولی در اثر نداشتن رشد فکری و يونان زدگی می گفتند خدا برای قدرتمندان قدرت را مقدر کرده و سرنوشت ما هم ضعف و بيچارگی بوده است. يا هم اينکه رشد فکری داشته باشند ولی ظلم را احساس نکنند و ارزش حکومت جهانی را درک ننمايد، در اين صورت هم حضرت ولی عصر (عج) ظاهر نمی شود چون از آن حضرت استقبال نخواهد شد به اين دليل که اگر ظاهر شدند يا بايد همه را بکشد که آن حضرت برای قتل و عام نيامده است ، و يا بايد به همان وضع با مردم بسازد که اين هم خلاف مقصود از ظهور است .

ای نهان ساخته از ديده ما صورت خويش     بدر از پرده غيبت آی و نما طلعت خويش

طـــاق شد، طاقت ياران، بگشا پرده زرخ     ای نهان ساخته از ديده ما صورت خويش

2-چگونه برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آمادگی پيدا کنيم ؟

     بايد با ساختن و تذهيب خود، خود را به کمالات روحی برسانيم تا هر چه بيشتر آن حضرت از ما راضی گردند، که در اين صورت وقتی آن حضرت از ما راضی شدند مطمئناً ما را زمره ياران و شيعيان واقعی او خواهيم بود و علاوه بر اين از خداوند مهربان هم بخواهيم که هر چه سريع تر زمينه ظهور آن حضرت را فراهم نمايد، چرا که بايد باور نماييم که دعا و خواستن از خداوند تأثير بسيار زيادی در تعجيل ظهور خواهد داشت، چون دعاکردن خالصانه نشأت گرفته از درک ظلم و جور زمان و ميل واقعی به حکومت جهانی امام عصر است و مضاف بر اين خود دعا کردن باعث ايجاد روحيه اشتياق و ميل بيشتر به ظهور آن حضرت می شود.

عمری به آرزوی وصـــال تو سوختيم      بـــــا يــــــاد آفتاب جمال تو ، سوختيم

ما را اگر چه چشم تماشا نداده اند     ای غايب از نظر ، به خيال تو سوختيم

3-جهان قبل از ظهور و بعد از ظهور چه تفاوتهایی با هم دارند ؟

  در حديثی از امام صادق (ع) آمده است : « علم و دانش 27 حرف است تمام آنچه پيامبران الهی برای مردم آوردند 2 حرف بيش تر نبوده و مردم تا کنون جز آن 2 حرف را نشناخته اند، اما هنگامی که قائم ما قيام کند 25 حرف ديگر را آشکار می سازد و در ميان مردم منتشر می سازد و ... » با اين اوصاف مسلم است که دنيا در زمان بعد از ظهور از لحاظ علمی آن قدر پيشرفت خواهد نمود، قابل مقايسه با زمان فعلی نيست و علم و صنعت آن چنان رشد خواهد نمود که با اين که در اين زمان هم رشد زيادی ننموده اما چيزی حدود 14 برابر اين زمان رشد خواهد داشت، در همه زمينه ها؛ چه ÷زشکی و چه کشاورزی و چه معادن و .... و بالاتر از اين ها اين که ظلم و ستم در مدت کوتاهی برچيده خواهد شد و تمام ظالمين تسليم يا سرکوب خواهند شد. همگی به دين ارزشمند و الهی اسلام روی خواهند آورد و محبت و معرفت خدای تعالی در قلبها زياد خواهد شد و حقيقت بر همگان روشن خواهد گرديد . البته اينکه رفاه و آسايش فراوان می شود نه اينکه به طور غير طبيعی انجام خواهد شد، خير اين طور نيست بلکه همگی به صورت طبيعی صورت خواهد گرفت مثلاً خورشيد همين خورشيد است و روز و شب همين است نه کوتاه تر نه درازتر و ...... بلکه کيفيت استفاده از آنها بالا خواهد رفت و طرز استفاده صحيح از نعمات الهی را همگان رعايت خواهد نمود و خداوند هم نعمات خود را بر آنها بيشتر خواهد نمود.

کسی که بی تو سر صحبت جهانش نيست      چــــــــگونه صبر و تحمل کند ؟ توانش نيست

بـــــه ســــوز هجر تو سوگند ، ای اميد بـشر      دل از فراق تو  جسمی بود که جانش نيست


ادامه مطلب


[ دوشنبه 30 آذر 1388  ] [ 02:34 ب.ظ ] [ محمد معزی زاده ]

جهان در آستانه ي ظهور

 
فت‌وگو با حجت‌الاسلام و المسلمين شيخ علي كوراني محقق و نویسنده
جهان در زمان ظهور چه وضعيتي دارد؟
بحران‌ها، جنگ‌ها و شورش‌هاي عصر ظهور چه مناطقي از جهان را بيشتر تحت تأثير قرار مي‌دهد؟
در مدت زمان قبل از ظهور چه سرزمين‌هايي دستخوش آشوب و بحران خواهند بود؟
آيا ما مي‌توانيم كشتارهاي كنوني شيعيان را در نهايت زمينه‌ساز شورش سفياني بدانيم؟



اشاره:

در بعد از ظهر يك روز كاري، به دفتر «مؤسّسة مصطفي العالميه» در شهر مقدس قم رفتيم و با روي گشادة استاد و محقّق لبناني‌الاصل جناب حجت‌الاسلام و المسلمين شيخ علي كوراني مواجه شديم. بيشتر خوانندگان موعود با اين چهرة شناخته شدة مطالعات مهدوي آشنا هستند. مجموعة گران‌سنگ «معجم احاديث الامام المهدي(ع)» (در 8 جلد)، كتاب عصر ظهور (كه به زبان‌هاي عربي، فارسي، اردو و... ترجمه و منتشر شده است)، معجم موضوعي روايات امام مهدي(ع) و مقالات متعدّد در حوزة مهدويت، از آثار قلمي ايشان است. خودشان دليل عزيمت به ايران را اين مي‌دانند كه انقلاب اسلامي ايران، تنها حركت زمينه‌ساز مشرق‌زمين براي ظهور امام مهدي(ع) است. گفت‌وگو به زبان عربي انجام شد و موضوع آن نيز به تناسب ويژه‌نامة اين شماره، به سرزمين شام و كشور سوريه اختصاص پيدا كرد. اميدواريم بتوانيم در آينده، ادامة اين گفت‌وگو را دربارة ديگر سرزمين‌هاي اسلامي درگير در واقعة ظهور، تقديم خوانندگان گرامي كنيم. إن‌شاءالله

ادامه مطلب


[ یک شنبه 29 آذر 1388  ] [ 07:17 ب.ظ ] [ محمد معزی زاده ]

معرفت امام زمان(ع)؛ چيستی، چرايی و چگونگی

 
اي اباخالد! به خدا سوگند بنده‌اي ما را دوست ندارد و از ما پيروي نكند تا اينكه خدا قلبش را پاكيزه كرده باشد و خدا قلب بنده‌اي را پاكيزه نمي‌كند تا اينكه تسليم محض ما شده و با ما آشتي كرده باشد. پس چون با ما از در آشتي درآمد، خدا از حساب سخت نگاهش دارد و از هراس بزرگ روز رستاخيز ايمنش سازد».


اشاره:
همة ما كم و بيش تاكنون در مورد لزوم «معرفت امام زمان(ع)»، مطالبي خوانده يا شنيده‌ايم و به اجمال مي‌دانيم براساس روايات قطعي و ترديدناپذيري كه از پيامبر اكرم(ص) و امامان معصوم(ع) نقل شده، نداشتن معرفت نسبت به امام زمان(ع) به منزلة مرگ در زمان جاهليّت؛ يعني مردن در حال كفر و شرك است. همچنين از جايگاه و نقشي كه در آموزه‌هاي اسلامي براي امامان معصوم(ع) ترسيم شده است، شناخت داريم، ولي شايد بسياري از ما نسبت به كمّ و كيف و لوازم اين معرفت چندان آگاه نباشيم و به درستي ندانيم كه چه شناخت تفصيلي بايد نسبت به امام عصر خود داشته باشيم. اين وضعيت براي كساني كه همة افتخار خود را در پذيرش امامان معصوم و اعتقاد به امام عصر(ع) مي‌دانند، هرگز زيبنده نيست. از اين رو، همه بايد در حدّ توان و درك خود براي رسيدن به سطحي قابل قبول از شناخت و معرفت امام بكوشيم و معرفت اجمالي خود را به معرفت تفصيلي تبديل كنيم.
..

ادامه مطلب


[ یک شنبه 29 آذر 1388  ] [ 07:10 ب.ظ ] [ محمد معزی زاده ]

چرا شيعيان، دوازده امام را بالاتر از پيامبران مي‌دانند؟

 
در ميان محدّثان، حديثي به نام حديث «طير مشوي؛ مرغ بريان» است، خلاصة حديث اين است كه، مرغ برياني را به رسول خدا(ص) هديه كرده ‌بودند. آنگاه كه چشم پيامبر(ص) بر آن غذاي لذيذ افتاد، از خوردن امساك نمود و با خدا چنين راز و نياز كرد: «خدايا محبوب‌ترين انسان‌ها نزد خودت و من را برسان تا با من اين غذا را بخورد».
 
 
 
 پاسخ اين پرسش را از كلام مرجع عالي‌قدر حضرت آيت‌الله العظمي سبحاني تقديم ايشان و همة خوانندگان عزيز مي‌كنيم.

ادامه مطلب


[ یک شنبه 29 آذر 1388  ] [ 07:06 ب.ظ ] [ محمد معزی زاده ]

چند نکته از هزاران راز صلوات

  صلوات روح را جلا مى دهد.
صلوات عطرى است كه دهان انسان را خوشبو مى كند.
صلوات نورى در بهشت است .
صلوات نور پل صراط است .
صلوات شفيع انسان است .
صلوات ذكر الهى است .
صلوات موجب كمال نماز مى شود.
صلوات موجب كمال دعا و استجابت آن مى شود.
صلوات موجب تقرب انسان است .
صلوات رمز ديدن پيامبر در خواب است .
صلوات سپرى در مقابل آتش جهنم است .
صلوات انيس انسان در عالم برزخ و قيامت است .
صلوات جواز عبور انسان به بهشت است .
صلوات انسان را در سه عالم بيمه مى كند.
صلوات از جانب خداوند رحمت است و از سوى فرشتگان پاك كردن گناهان و از طرف مردم دعا است .
صلوات برترين عمل در روز قيامت است .
صلوات سنگين ترين چيزى است كه در قيامت بر ميزان عرضه مى شود.
صلوات محبوب ترين عمل است .
صلوات آتش جهنم را خاموش مى كند.
صلوات زينت نماز است .
صلوات گناهان را از بين مى برد.

صلوات بهترين داروى معنوى است .

ادامه مطلب


[ یک شنبه 29 آذر 1388  ] [ 06:58 ب.ظ ] [ محمد معزی زاده ]

عید غدیر بر همه مسلمانان مبارک باد!

 
خطبه غديريه اميرمؤمنان(عليه السلام)

در زمان حكومت

 

 

در دوره حاكميت على بن‏ ابى‏طالب(عليه السلام) عيد غدير با روز جمعه مصادف شد. مسلمانان حضور

 

چشم‏گيرى در نماز جمعه داشتند. حضرت علي(عليه السلام) براى اقامه نماز جمعه و خواندن خطبه‏هاى آن در

 

برابر مردم قرار گرفت. حسين بن ‏على(عليهماالسلام) مى‏گويد: پنج ساعت از روز گذشته بود (قبل از اذان

 

ظهر)، كه پدرم خطبه‏ها را آغاز كرد. او نخست به حمد و ثناى خداوند پرداخت، صفات ربوبى‏اش را برشمرد،

 

حاكميت مطلق را از آن وى دانست، نعمت‏هايش را مورد توجه قرار داد و بعد خطاب به مردم فرمود:

 

خداوند تعالى امروز دو عيد بسيار بزرگ [جمعه و غدير] را براى شما در يك زمان قرار داده است؛ دو عيدى كه

 

هر يك فلسفه وجودى ديگرى را تكامل مى‏بخشد و به وسيله هر يك هدايت در ديگرى اثر مى‏بخشد... سپس

 

فرمود: توحيد و ايمان به يگانگى خداوند پذيرفته نمى‏شود مگر با اعتراف به نبوت پيامبرش محمد(صلي الله

 

عليه و آله) و دين و شريعت محمد(صلي الله عليه و آله) پذيرفته نمى‏شود مگر با قبول ولايت امر كسى كه خدا

 

فرمان ولايتش را داده است؛ و همه اين امور سامان نمى‏پذيرد مگر بعد از توسل و تمسك به اهل ولايت.

 

غدير از نگاه مولى الموحدين على(عليه السلام)

 

سپس فرمود: خداوند در روز غدير آنچه در باره منتخبين خود اراده كرد بر پيامبرش فرو فرستاد، به او فرمان

 

داد تا ولايت و وصايت را ابلاغ كند و مجال را از كافران و منافقان بگيرد نگران گزند دشمنان نباشد. روز غدير

 

قدر و منزلت بسيار دارد، در آن روز گشايش‌هاى الهى فرا رسيده و حجتش بر همه تمام شده است.

 

امروز روز روشنگرى و اظهار عقيده از جايگاه بلند و روشن است، امروز روز تكامل دين و روز وفاى به عهد

 

است. غدير روز((رسول الله صلي الله عليه و آله) و مشهود "على بن‏ابى‏طالب(عليه السلام)" است، روز در

 

هم ريختن پيمان‌هاى زير پرده كفر و نفاق است، روز آشكار شدن حقايق اصيل اسلام است، روز ذلت و خوارى

 

شيطان است، روز استدلال و برهان است، روز جدا شدن صفوف كسانى است كه آن را تكذيب مى‏كردند امروز

 

بزرگترين روزى است كه عده‏اى از شما از آن اعراض كرديد، روز هدايت و امتحان بندگان خداست، روز آشكار

 

شدن كينه‏هاى نهفته در دل‌ها و سينه‏هاست، روز عرضه نصوص [سخنان بدون ابهام پيامبر (صلي الله عليه و

 

آله)] بر افراد مؤمن و دلباخته [اهل الخصوص‏] است، غدير روز شيث پيامبر(عليه السلام) است، روز ادريس و

 

يوشع و شمعون و ...

 

منشور علوى(عليه السلام) در عيد غدير

 

اميرمؤمنان(عليه السلام) در قسمت آخر خطبه فرمود: رحمت خدا بر شما اى مسلمانان، بعد از برگشت از اين

 

اجتماع بزرگ امروز [غدير] را عيد بگيريد: [و با انجام امور ذيل آن را بزرگ بشماريد].

  

1) نعمت را بر افراد خانواده و خويشاوندانتان گسترش دهيد و نيكى و بخشش پيشه كنيد  

 

2) به برادران دينى خويش به قدر توان نيكى و بخشش كنيد. و

 

3) خداى را در برابر نعمت‌هايى كه به شما ارزانى داشته، شكرگزار باشيد.

 

4) كنار يكديگر جمع شويد تا خداوند اجتماع شما را فراگير و گيراتر سازد.

 

5) به يكديگر نيكى كنيد تا خداوند به شما الفت و مهربانى بيشتر عنايت كند.

 

6) نعمت‏هاى الهى را به يكديگر تبريك و تهنيت گوييد همان طور كه خداوند [در اين روز] با اعطاى اجر و

 

ثوابى بيش از ديگر اعياد به شما تهنيت مى‏گويد. بعد فرمود: كمك‏هاى مالى به ديگران در امروز (غدير) به

 

اموالتان بركت مى‏بخشد و بر عمرتان مى‏افزايد: مهربانى به ديگران سبب رحمت و عنايات حق خواهد شد.

 

7) با خوش‏رويى و شادمانى يكديگر را در آغوش بگيريد.

 

8) خداوند را بر توفيقات خويش سپاس گوييد.

 

9) از فقرا و ضعيفانى كه چشم به كمك شما دارند ديدن كنيد، به زيارتشان برويد و با آنان در خوراكشان همراه

 

شويد. بعد حضرت فرمود: يك درهم كمك به فقرا در روز عيد غدير با دويست‏هزار درهم برابر است، بلكه بيشتر

خواهد بود.

 

10) وقتى يكديگر را ملاقات كرديد مصافحه كنيد، به هم تبريك بگوييد و سلام كنيد، كه پيامبر خدا (صلي الله

 

عليه و آله) به من چنين فرمان داد.

 

           عید غدیر خم را بر همه مسلمین از صمیم قلب تبریک میگم .


ادامه مطلب


[ دوشنبه 2 آذر 1388  ] [ 12:41 ق.ظ ] [ محمد معزی زاده ]

عید سعید قربان!


"بسم الله الرّحمن الرّحیم"

 



    عیـــد قربـــــــــا ن

 

 

عید قربان گرچه آیین خلیل آزر اســـــــــت                                ملت اســــلام را امروز زیب و زیور اســــت

 

حبّذا عیدى كه سرخ از خون قربانــــــى او                              گونه اســـــلام و روى ملت پیــــــغمبر اســـــت

 

حبّذا روزى كه ابراهیم را در كوى دوســـت                            ذبح اسماعیل از یك گوسفند آسانتر اســــــــــت

 

حاجیان از جان چنان بوسند آن سنگ سیاه                           خانه حق را كه گویى خـال روى دلبر اســــــتت

 

سالى ار یك حج بود مر حاجیان را در حجاز                          در خراسان خلق را هر روزه حجّ اكبر اســـــت

 

خانه حق را اگر خواهى بپو راه حجــــــــاز                            ور بخواهى صاحب آن خانه در این كشور است

 

اندرین عیدى كه ملت را همه فرّ و بهـــــا                              از نو آیین ســــــنّت پاك خلــــــیل آزر اســــــت

 

سعى تو مشكور باد و حجّ تو مبرور بـــاد                             در حریمى كز شرافت كعبه را تاج سر اســــــت

 

 

                               فرارسیدن عید سعید قربان، عید ایمان، عید معرفت،    

 

 عید توحید و خداشناسی را به همه دوستان تبریک می گویم…    

    



ادامه مطلب


[ یک شنبه 1 آذر 1388  ] [ 11:45 ب.ظ ] [ محمد معزی زاده ]

لوگو وبلگ منتظران ظهور فرج

لوگوی ما